Wil jij met je bedrijf graag zorgen voor een jonge en frisse uitstraling, dan zijn er een aantal dingen die je kan doen om dit te realiseren. In dit artikel leggen wij je uit hoe jij je bedrijf kunt moderniseren door een paar simpele dingen aan te passen. Denk hierbij aan het bedrijfslogo, maar ook de bedrijfskleding en je website.
Jouw logo een opfrisser geven
Wanneer je al jaren met hetzelfde logo werkt, kan het goed zijn dat je deze inmiddels wat ouderwets of suf vindt. Het aanpassen van je logo is dan een goede en snelle manier om dit te verhelpen. Wel is het belangrijk om rekening te houden met wat je tot nu toe met dit logo op hebt gezet. Het is dan ook niet aan te raden je logo compleet te veranderen, want daardoor kunnen mensen denken dat het om een totaal ander bedrijf gaat. Het opfrissen of toevoegen van de kleuren in je logo kunnen al veel voor je uitstraling van je bedrijf doen. dit is veilig, want hierdoor blijft je logo in principe hetzelfde.
Modernere bedrijfskleding
Zijn de shirts, blouses of polo’s van je werknemers allemaal een beetje vaal geworden, of is het model gewoon niet helemaal goed meer? dan is het zeker aan te raden de bedrijfskleding aan te passen. Dit zorgt er niet alleen voor dat jouw werknemers elke dag in comfortabele kleding rondlopen, maar het is ook direct een goede reclame voor je bedrijf. Je werknemers zijn immers ontzettend belangrijk voor jou en je bedrijf, en dat moet je dan ook uitstralen.
Denk er ook eens over na de bedrijfskleding te bedrukken, want dit zorgt direct voor extra reclame. Ook als het gaat om werknemers die voornamelijk binnen op de vloer werken, want op het moment dat zij in hun werkkleding naar huis gaan, wordt dit toch ook opgemerkt. Je kan er voor kiezen alleen het logo op de kleding te laten bedrukken of borduren, maar dit kan bijvoorbeeld ook met de slogan van je bedrijf of het telefoonnummer.
De website aanpakken
Dit is een klus die vaak blijft liggen. Mensen hebben er geen verstand van, weten niet hoe ze het aan moeten pakken of vinden het niet belangrijk genoeg. Toch is je bedrijfswebsite ontzettend belangrijk, want dit is de plek waar mensen op terechtkomen als ze jouw bedrijf gaan Googlen. Zorg er dus niet alleen voor dat alle contactgegevens up to date zijn, maar zorg daarnaast ook voor de nodige informatie. Heb je een klein, vast team? Stel deze dan voor op de website. Dit zorgt voor een persoonlijke touch, wat de klant vrijwel altijd aanspreekt.